Årboka 2016

Årbok er endelig ferdig. Årets utgave har et variert utvalg av både historiske og mer aktuelle artikler. Denne utgaven har også utvidet sideantall (76), da vi er så heldige å ha så mange flinke og ivrige bidragsytere blant våre medlemmer. Av innhold kan det nevnes blant annet en omfattende artikkel om Spind kirke, rikelig illustrert med bilder, sagnet om Spind’s kanskje mest fryktede mann gjennom tidene, Geiro, en redegjørelse om pomorhandel og Spinds-skippernes rolle i Østersjøen-trafikken fra og med 1700-tallet, og utgaven avsluttes med en oversikt over hva som har hendt i bygda i 2016.

arbok-2016

Alle medlemmer får den i postkassen. Dere andre som ønsker boka kan få kjøpt den på Servicetorget i Farsund, Sparebanken Sør i Lyngdal eller ved å kontakte en i styret for Historielaget. Boka koster kr 100,- Et must for alle som er glad i i bygda si og en flott julegave.